Okei, da har jeg omsider landet i Japan og allerede etter noen f timer i dette landet har jeg virkelig ftt teste selvstendigheten min.

P flyplassen i Osaka gikk ting veldig greit, skiltene hadde engelsk oversettelse og personalet var hjelpsomme. Videre tok jeg tog til Tengachaya stasjon og her skulle jeg bytte til undergrunnsbanen som gr i retning Takatsuki. Det skulle vise seg vre enklere sagt enn gjort da alt av informasjon sto p japansk og oversettelsene plutselig manglet..
Som en hodels hns sto jeg der med sekken p ryggen og tenkte at her var det bare sprre seg fram. Nok en gang enklere sagt enn gjort.
Etter ha spurt omtrent 200 forskjellige mennesker om hjelp klarte jeg til slutt komme i kontakt med TO personer som kunne nok engelsk til f guidet meg i riktig retning. I tillegg tror jeg at jeg fikk kjeft av en som jobbet i billettluka p Tengachaya stasjon fordi jeg ikke forsto hva han sa p japansk, heldigvis skjnte jeg ikke hva han sa nr han kjeftet heller.

Nr jeg endelig kom fram til Tenjinbashisuji6chome stasjon hvor jeg skulle mte couchsurfing hosten min var jeg helt utslitt. S mange nye inntrykk kombinert med et hav av mennesker som ikke engang prver legge skjul p at de stirrer p deg gjr at hodet virkelig fr kjrt seg. Ikke hadde jeg sovet p et dgn, det begynte bli lenge siden forrige mltid og ingen ga uttrykk for at de forsto sprket jeg snakket. En kjapp tur p et svrt skittent handicap toalett endte med at jeg brast i grt og aldri fr har jeg flt meg s mutters alene.

Der satt jeg alts, hulkende p et toalett i Japan og med sekken som min eneste stttespiller, koser seg p tur ja.

Etter en liten pep talk til meg selv og kontakt med bestevenninna hjemme i Norge ruslet jeg ut fra stasjonen for finne et sted spise. Med lavt blodsukker og lite energi ble gleden derfor stor nr det frste som mtte meg var en McDonalds. Ved hjelp av tegnsprk fikk jeg bestilt meg en cheeseburger og med ett var verden et litt bedre sted leve. Etter ha smsovet p mcdonalds i noen timer (ja, offentlig soving er tydeligvis sosialt akseptert over alt i Japan) mtte jeg Justin som jeg skal bo hos i de neste tre dagene. Justin virker som en kjempe hyggelig fyr og har utrolig mye fortelle om Japan. Han er opprinnelig fra California, men har bodd og jobbet i Osaka i over tre r. Etter en liten omvisning i byen spaserte vi til leiligheten hans slik at jeg kunne legge ifra meg sekken fr vi gikk ut for  spise middag. Justin tok meg med til en liten og autentisk restaurant i en av Osakas mange sm bakgater. Der fikk vi servert mange ulike smretter, blant annet Yaki Tori (ulike kyllingspyd), en kyllingsuppe ingen av oss egentlig vet hva inneholdt, Tsukuni (kyllingkjttboller med rtt egg som tilbehr), grillet kyllingskinn, en slags toast med kylling og hvitlk, samt grillet lotusrot (min favoritt). Jeg er heldigvis oppdratt til i det miste smake p den maten som blir servert, noe jeg er veldig glad for den dag idag. For si det snn s tror jeg Japan blir en skikkelig spennende matopplevelse. Slapp av pappa, jeg har pakket med masse idoform.

En av mange sovende kompiser p McDonalds.

En liten hndfull av alle smrettene vi fikk til middag.

Bildet er utydelig fordi hele det lille rommet var fylt med os fra grillen og tobakksryk, p tretavlene verst i bildet str menyen. Bak plassene p bardisken er det ikke plass til mer enn fire sm bord, jeg lyver ikke nr jeg sier at soverommet mitt hjemme i Norge er strre enn mange av Osakas restauranter.

N skal jeg endelig f noen timer med sammenhengende svn, noe jeg har sett fram til siden jeg dro fra Norge. Forhpentligvis blir morgendagen like innholdsrik, bare litt mindre overveldende.