Vi ankom Surfers Paradise relativt tidlig fredag morgen og hadde derfor tid til vandre rundt i byen i noen timer fr innsjekk. Engelske Gemma bestemte seg i siste liten for sl seg sammen med oss de neste dagene og p nvrende tidspunkt er vi derfor en treklver som reiser sammen. Simone har blitt avhengig av kakao med krem (vi snakker hot chocolate ja, nedkjling er tydeligvis oppskrytt) og vi mtte derfor spore opp en bra cafe slik at hun fikk dempet abstinensene sine fr innsjekk.

Rommet vi fikk tildelt var helt okei, selv om det var tte senger og en god del maur p gulvet var det fortsatt god plass til sekkene vre. Det er nemlig noe man tidvis savner nr man reiser rundt, s gulvplass vet man sette pris p.
P dagens andre byvandring rotet vi oss til kjpe hvert vrt helgepass p The wicked pub crawl, billettene inneholdt all you can eat barbecue fredag og lrdag, gratis inngang p de fire mest populre nattklubbene i Surfers paradise hele helgen og noen gratis drinker p hver plass. Vi dro derfor kjapt tilbake til hostellet fr vi dro ned til mteplassen. Det er vell ingen hemmelighet at backpackere elsker alt som er gratis og selv om denne barbecuen ikke var gratis s fltes det virkelig snn. Vi spiste som om vi aldri hadde sett mat fr og p et tidspunkt ble jeg faktisk litt flau over inntaket. Til slutt var vi s mette at vi hadde mest lyst til g hjem legge oss, men i og med at vi er konomisk rettede backpackere og allerede hadde betalt for pub crawlen bestemte vi oss for bli igjen.  Vi dro tilbake til hostellet i 00:30 tiden, etter surfcamp og oppholdet i Byron Bay var det rett og slett umulig for oss henge med stort lengre utover kvelden.

Dag to i Surfers ble vi vekt av at tre av vre romkamerater brket seg ut av rommet (uskreven regel p hostell: pakk sekken kvelden fr utsjekk slik at du ikke vekker hele rommet grytidlig om morgenen....). Ettersom vi likevel var oppe bestemte vi oss for benytte oss av tilbudet om gratis frokost. Frokosten besto av cornflakes, loff, peanttsmr, syltety og smr, jaja alt er bedre enn ingenting tenkte vi. Regn mtte oss i det vi forlot resepsjonen men vi nektet la det delegge dagen vr og bega oss p nytt ut p byvandring. Etter ha sett relativt mange hye bygninger tok kjedsomheten overhnd og i mangel p kreativitet klarte jeg rote meg inn p frste og beste tatoveringsstudio. N m du ikke f pusteproblemer pappa, selv om en regnfylt dag i Spania endte med ny tatovering klarte jeg tenke litt klarere denne gangen. Med to nye piercinger i ret gikk jeg derfor smilende tilbake til hostellet sammen med jentene. Selv om piercingene i seg selv ikke gjorde vondt skulle jeg likevel ikke komme meg gjennom denne dagen helt smertefritt. Denne svima klarte nemlig g seg rett inn i et veiskilt p tur tilbake. Hvordan i alle dager er det mulig tenker du kanskje, janei, spr du meg s spr jeg deg. Jeg tuller ikke nr jeg sier at plen dukket opp fra ingensteds og at jeg helt rlig ikke fatter hvordan jeg klarte treffe den s hardt. Dette uten i det heletatt registrere at den var der fr det var for sent og smellet var en realitet. Vondt var det iallfall, men nr han som sto ventet p grnt lys ikke engang klarte kjre videre fordi han lo snn mtte jeg rett og slett bare le med. En kul i hodet samt en ny erfaring rikere der alts.

Vi dro til barbecuen klokken 16:30 og returnerte fra pub crawlen klokken 05:00, dette i seg selv fler jeg forklarer hvor utrolig gy vi hadde det denne natten. Som en bonus mtte vi ogs igjen flere av de samme som vi har bodd p samme hostell med tidligere p reisen, noe som alltid er like hyggelig.
Dagen etter hadde vi endelig vrgudene p vr side igjen og vi vknet til sol. Vi gikk ned til standen og s p en lokal konkurranse, noe som faktisk viste seg vre ganske morsomt. Ikke vet vi hva sporten heter, men deltakerne skulle svmme ut til en byle et godt stykke ut fra standen for s skynte seg inn igjen, deretter skulle de gjennomfre samme lype med kajakk og surfboard. Blgene var helt ufattelig store og i vre uerfarne yne s det hele livsfarlig ut. Deretter gikk vi tilbake til hostellet og laget oss pasta til middag fr hang litt i fellesomrdet, slappet av og la oss. Morgenen etter var det klart for utsjekk og vi endte opp med ligge ved bassenget sole oss fram til vi mtte g til bussen.

Med sekken p ryggen og en stor 1 dollar slurpie i hnden var vi klare for neste stop, Brisbane.

Klar for ei litta piercing session, sorry papalu.

Flip Flops i automat, h?

Simone synes konkurransen var skikkelig spennende, haha.

Bassenget p hostellet.

2 kommentarer p "SURFERS PARADISE OG KUL I HODET"